9 Aralık 2014 Salı

EDİRNE

Yıllardır Edirne civarından geçerim ancak bir türlü gezip görmek kısmet olamamıştı. Ta ki geçen haftaya kadar. Eşim ve arkadaşlarımla yola çıktığımız iki buçuk saatlik araç yolculuğundan sonra nihayet Edirnede'yiz.

Selimiye Camii



İlk durağımız tabiki de Selimiye Camii oluyor. Osmanlı padişahı 2. Selim'in Mimar Sinan'a yaptırdığı harika eser.

Selimiye Camii


Bir zamanlar Edirne, Rumeli'deki Osmanlı egemenliğinin merkezi konumunda olduğundan bu caminin Edirne'ye yapılması istenmiş ve Mimar Sinan'ın "ustalık eserim" olarak adlandırdığı bu şaheser, 2011 yılında UNESCO tarafından Dünya Mirası listesine girmiştir.

Caminin özelikle de içini gezip görünce, İstanbul Süleymaniye Camii'yi anımsamamak elde değil.

Selimiye Camii iç mekan




Caminin mermer, çini ve hat işçilikleri görmeye değer güzellikte, özellikle yapının içi İznik çinileriyle süslüdür. Yalnız öğreniyoruz ki çinilerin bir kısmı Osmanlı-Rus Savaşında, Rus general tarafından sökülerek Moskova'ya götürülmüş.

Dış mekan






Ayrıca bu caminin en büyük özelliği de Edirne'nin her tarafından görünebilir olması imiş:)


Bir sonraki durağımız Kapalı Çarşı başka bir deyişle Alipaşa Çarşısı



6 kapı ve 130 dükkandan oluşan, bir Mimar Sinan eseri daha,

Dükkanların çoğu turistik eşyalar satmakta. Neler mi alınabilir?


Meyve şeklindeki sabunlar


Bademli kavala kurabiyeleri burada da meşhur.


Peynir ve çeşitleri


Edirne Badem Ezmesi


Antep fıstıklı kurabiye


Badem ezmeli kurabiye


Edirne'ye özgü magnetler



Devam edecek...


Okuduğunuz ve yorumlarınız için teşekkürler.


Sevgiler.








7 yorum:

  1. Ne keyifli gezi olmuş. :) Selimiye Camisini görmek bir gün umarım bana da nasip olur.

    YanıtlaSil
  2. Umarım bir gün görme fırsatınız olur:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de gidip fotoğraflamak istiyorum. Bakalım, kısmet ne zaman?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en yakın zamanda dileğin gerçekleşir ama yolun Istanbul'dan geçerse haberini bekliyor olacağım.

      Sil
  4. Selam Siyah Kuğu!Bloğunu çok beğendim takibe alıyorum! Bana da beklerim:)
    zeyusanka.blogspot.com
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    Hem blogunuzu hem de instagram hesabinizi cok begendim. Severek takip edecegim ♡
    Elinize saglik!

    YanıtlaSil
  6. Selimiye'yi gezmek bana da nasib oldu. Gerçekten harika.

    YanıtlaSil