25 Eylül 2013 Çarşamba

ALTINKUM DİDİM

Didim, Aydın iline bağlı Ege kıyısına nazır güzel bir ilçe. Deniz, kum ve güneş... Bu muhteşem üçlüyü eylül ayının son günlerinde Didim'im mavi bayraklı plajlarında adeta yeniden keşfetmek için tatil seçeneğimizi Altınkum'dan yana kullandık. 

İyiki de tercihimiz bu yönde olmuş.





Altınkum sahilinde insanların rahatlıkla yürüyebileceği geniş bir cadde, Yalı Caddesi

Didim'in kalbi adeta burada atıyor. Araçların geçmediği harika bir cadde.



Caddenin bir kenarında boydan boya sarı kumuyla ünlü Altınkum; bir kenarında ise cafe, restoran ve barların bulunduğu mekanlar yer alıyor. Fiyatlar ise İstanbul'a oranla gayet uygun.



Altınkum gerçekten temiz bir yer belediyeyi tebrik ediyorum. Gezdiğim hiçbir yerde hiç bu kadar fazla çöp kutusu görmemiştim, üstelik boş ve temiz.


Denizi biraz sığ olduğu için yüzerken balıklar size eşlik ediyor. Tek şikayetim balıkların ısırmasıydı:) Denize giren herkesten bir "Ayy" sesi duyup ile ısırık ile birlikte ilk şoku atlatmak mümkün.


Otelimizin plajı



Uzaklarda görünen kıyılar Bodrum Türkbükü. Gündüz zar zor seçilen görüntü akşamın karanlığı ile birlikte kendini daha net ifade ediyor.


Gün boyu yapılan tekne turları ile eşsiz koylardan geçip Bodrum'a gidebilirsiniz.


Bodrum demişken mimari olarak da Didim, Bodrum'u aratmıyor. 


Barış Parkı


Çarşı


Çarşının görkemli heykeli Poseidon


Kısaca tarihçe hakkında bilgi vermem gerekirse; Yunan mitolojisinde Zeus ve Hades'in kardeşi deprem, deniz ve at tanrısı olarak bilinirken, Roma mitolojisinde ise Neptün olarak biliniyor. En önemli silahı heykelde de görünen üç dişli yabasıdır. Yabayı yere vurduğunda ise depremler meydana gelirmiş.



Dünyayı kasıp kavuran renkli merdiven çılgınlığı ile burada da karşılaştık. Sizce de çok sevimli değil mi?


Şimdilik yazımı burada sonlandırıyorum. En kısa zamanda kalan bölümü ile Didim gezi yazıma devam ediyor olacağım. 


Sevgiler. 

2 yorum:

  1. NIce photos, great place!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks, so glad you like it:) Greetings to Greece.

      Sil